Overslaan en ga direct naar de inhoud Direct naar de footer

Zo werken wij...

Wij stimuleren kinderen hun talenten te ontdekken en te ontwikkelen. Daarnaast willen we de kinderen vaardigheden leren voor de toekomst. Naast de leerprestaties en fysieke ontwikkeling vinden wij ook de sociale en emotionele groei van onze leerlingen heel belangrijk.

Op Master Sneek werken we samen met ouders en kinderen aan hetzelfde doel: de positieve ontwikkeling van elk kind en leren op een manier die bij hen past.

De wereld ligt voor ons open; we leven in een kennissamenleving. Ontwikkelingen gaan razendsnel, iets wat we duidelijk hebben gezien tijdens de coronacrisis. We moesten snel handelen om grote problemen op te lossen. De kinderen van nu moeten dat ook kunnen. Daarom dagen we hen uit en leren hen hoe ze hun eigen ontwikkeling in handen kunnen nemen.

Leren van elkaar

Stamgroepen

Bij ons op school zijn de stamgroepen gemengd, met leerlingen van verschillende leeftijden. In gemengde groepen stimuleren we de samenwerking tussen verschillende leeftijden. We vinden het belangrijk dat leerlingen zich deel van de hele school voelen en niet alleen van een klas. Door de gemengde groepen leren leerlingen veel verschillende kinderen kennen, ze leren hun eigen sterke en minder sterke punten kennen en zien ook, dat andere kinderen sterke en minder sterke punten hebben. Dat ieder kind soms een steuntje in de rug nodig heeft. Dit maakt het eenvoudiger maakt om om hulp te vragen.

Leren op niveau

Onderwijs op maat

Bij ons op school krijgen kinderen onderwijs dat past bij hun eigen niveau. De groepen zijn zo ingericht dat elk kind werk krijgt dat aansluit bij zijn of haar niveau per vakgebied. Als een kind bijvoorbeeld goed is in rekenen maar moeite heeft met taal, dan passen we de lesstof daarop aan. Maar de kinderen blijven wel samen in de groep, zodat ze van en met elkaar kunnen leren. Dit is een krachtige manier van leren.

Leerlingen weten van elkaar wat elkaars sterke punten zijn en waar ze elkaar mee kunnen helpen. Zo leren ze goed samenwerken. Ons onderwijs richt zich ook op de echte wereld. We geven praktische lessen, zoals rekenen in een winkel of biologie en tekenen in de schooltuin. We proberen actief leren te stimuleren, waarbij we afwisselen tussen werken in de klas met een iPad of boek en activiteiten waarin ze het geleerde toepassen.

We werken niet alleen aan kennis, maar ook aan persoonlijke ontwikkeling en vaardigheden. We sluiten veel aan bij de interesses van de kinderen. Waar zijn ze zelf in geïnteresseerd? Wat kunnen ze goed? Wat willen ze leren? Door aan te sluiten bij hun eigen initiatieven, leren ze beter om zelf met nieuwe ideeën te komen. Wat ze bedenken is belangrijk en geeft hen de kans om actie te ondernemen.

Door van tijd tot tijd schoolbreed samen te werken aan een thema, krijgen de kinderen betekenisvolle activiteiten. Ze leren meer over de wereld om hen heen en over de maatschappij waarin ze leven.